Sommige cliënten gaan nog een stapje verder dan klagen, zeuren of boos zijn. (Verkapte) bedreigingen, schelden, denigrerende of beledigende opmerkingen, het is ongewenst gedrag en vaak zelfs grensoverschrijdend. Hoe zorg je ervoor dat je je cliënt duidelijk maakt dat hij over die grens gaat? Dat leer je tijdens deze trainingsdag.
Tijdens de training krijg je antwoorden op de volgende vragen:
- Wat is mijn communicatiestijl en hoe zet ik die in?
- Wat werkt wel en niet tijdens een gesprek waarbij mijn cliënt over mijn grenzen gaat?
- Wat zijn mijn valkuilen en hoe houd ik de regie over het gesprek?
- Hoe zorg ik dat mijn cliënt geen ruimte voelt om door te gaan met het ongewenste gedrag?
Na het volgen van de training:
- Weet je wat jouw persoonlijke communicatiestijl is.
- Ben je in staat de regie over het gesprek te houden en het ongewenste gedrag te stoppen
- Verlopen je gesprekken met cliënten korter en effectiever
Duur training: 3 uur
Doelgroep: Incompany voor Bewindvoerders, mentoren, curatoren en inkomensbeheerders
Waardering: Door branchevereniging Horus wordt 3 PE-punten toegekend
Locatie: In Ede of op eigen locatie
