We moeten nog al eens ‘nee’ zeggen tegen onze cliënten. En jouw ‘nee’ wordt niet altijd zonder slag of stoot geaccepteerd. Cliënten trekken vaak alles uit de kast om van jouw ‘nee’ een ‘ja’ te maken. Herkenbaar? Tijdens dit trainingsonderdeel leer je hoe je ervoor zorgt dat je niet meegezogen wordt in de argumenten van je cliënt.
Tijdens de training krijg je antwoorden op de volgende vragen:
- Wat is mijn communicatiestijl en hoe zet ik die in?
- Wat werkt wel en niet tijdens een gesprek waarbij ik overtuigend ‘nee’ wil zeggen?
- Wat zijn mijn valkuilen en hoe houd ik de regie over het gesprek?
- Hoe zorg ik dat mijn cliënt mijn ‘nee’ accepteert en geen ruime voelt om door te drammen?
Na het volgen van de training:
- Weet je wat jouw persoonlijke communicatiestijl is.
- Kun je op een effectieve manier ‘nee’ zeggen en houd je de relatie goed
- Verlopen je gesprekken met cliënten prettiger en doelgerichter
Duur training: 3 uur
Doelgroep: Incompany voor Bewindvoerders, mentoren, curatoren en inkomensbeheerders
Waardering: 3 PE-punten voor leden van Horus
Locatie: In Ede of op eigen locatie
